Het Werkplekleren met Leertechnologie is gebaseerd op onderstaande 12 leerprincipes. Wanneer deze leerprincipes strategisch verankerd en breed ingezet worden in uw organisatie, dan mag u na verloop van tijd hoge opbrengsten voor deelnemers en resultaten voor de organisatie verwachten.

  • Leren begint bij de belevingswereld en zingeving van de lerende.
  • De lerende is verantwoordelijk voor zijn leerproces en ontwikkeling.
  • De eigen werkpraktijk vormt het inhoudelijke vertrekpunt.
  • Leren is het omzetten van werksituaties naar leersituaties.
  • Het mobiliseren van kennisdeling en expertise.
  • Beeldend leren en trainen.
  • Analyseren gaat vooraf aan oefenen en praktiseren.
  • Retentiewaarde verhogen door leergames.
  • Zichtbaar maken van individuele en teamontwikkeling geeft voortdurende leerimpulsen.
  • Een betekenisvolle dialoog en gedeelde betekenis zijn kenmerkend voor de groepsinteractie.
  • Peerfeedback, virtuele leerinteractie en reflectie verdiepen het leren.
  • Leertechnologie is onlosmakelijk met leren verbonden.

Deze leerprincipes kunnen veel voordelen opleveren voor uw organisatie. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op of kom naar een sessie over werkplekleren!